Šaunusis SS būrys

Jeigu kam išvydus antraštę žandenos susigarbanojo – visiškai be reikalo. Šį kartą aš vėlgi apie automobilius.

Super Sport arba SS yra Chevroleto papildomos įrangos paketas, 60taisiais privertęs nervingai rūkyti daugybę Mustangų vairuotojų belaukiant žalio šviesoforo signalo. Šiandien SS ženkliukas puošia daugybę šio gamintojo modelių, nuo lengvųjų iki didžiųjų visureigių. Bet mes grįžkime į raumeninguosius 60tuosius.

SS paketas pirmą kartą buvo pasiūlytas pirkėjams 1961 m. su Impala. Impala tuomet buvo brangiausias ir prašmatniausias Chevrolet siūlomas šeimos automobilis. O 1965 m. tapo labiausiai parduodamu automobiliu JAV. Variklių gama prasidėjo nuo 3,8L I6. O pasirinkę pirmą kartą pristatytą SS įrangos variantą, pirkėjai gavo vieną iš dviejų v8 jėgainių. Small block’ą 5,7L ir 305Ag arba gamos flagmaną – 6,7l big block’as su 360Ag. 1964 m. šiek tiek atnaujinus Impalą, šis variklis gavo antrą karbiuratorių ir generavo jau 425 arklio galias. Ir tiktai mechaninės greičių dėžės SS Impaloms. What’s a sporty spirit! Be galingesnių variklių su SS paketu  pirkėjai gavo daugiau išorės blizgučių, standesnę pakabą bei sportiškesnes padangas papuoštas tuomet madinga baltų dažų juostele. Be to vairuotojas gavo tachometrą, o keleiviui priekyje buvo pritaisyta speciali rankena, už kurios jis turėtų laikytis, kol vairuotojas paišo saules.

SS ypatybės - tachometras kairėje nuo vairo, o mums įprastoje daiktadežės vietoje - speciali rankena keleiviui.


Chevrolet pagamino tik 311 SS Impalas su small block’u ir tik 142 su 6,7L varikliu, kas dabar šias retenybes daro labai brangiai vertinamas tarp automobilių entuziastu.
Visgi jeigu jau esate anksčiau mate SS akronimą ant automobilio, greičiausiai tai buvo pirmos kartos Camaro, kuris yra tapęs didžiausia legenda iš visų Super Sport klubo narių.

 

Camaro SS

Chevrolet Comaro pasirodė 1966 m., kaip tiesioginis Ford Mustang konkurentas, kuris buvo gaminamas jau pora metų ir rodė labai gerus pardavimų rezultatus. Bazinis Comaro buvo komplektuojamas su 3,8L 6 cilindrų, 140 Ag varikliu, trijų laipsnių mechanine dėže arba 2 laipsnių (!) automatu. Įsivaizduojat važiavimą su dvejomis pavaromis?

1967 m. Chevrolet pristatė Comaro SS. Šis jau buvo siūlomas su 4 laipsnių mechanika, arba 3ijų automatu. Bazinis variklis buvo 5,7 litro darbinio tūrio V8 295 Ag (220 kW) @ 4800 rpm, 515 N·m @ 3200 rpm, bet buvo galima užsisakyti ir Big block’ą – 6,5 L V8 375 Ag (261 kW) @ 5200 rpm, 563 N·m @ 3200 rpm. Su šiuo galingiausiu varikliu automobilis nuo 0 iki 100km/h įsibėgėdavo per 6,5 s ir pasiekdavo maksimalų 220km/h greitį. Nors šiais laikais toks maksimalus greitis gali atrodyti visiškai neįspūdingas, nepamirškite kad tada automobilis turėjo tik 4 pavarų greičių dėžę. Be to SS savininkai gavo patobulintą pakabą, kuri turėjo geriau susidoroti su padidėjusia galia ir užtikrinti geresnį valdomumą, bei išsiskyrė įvairiomis apdailos detalėmis. Be SS Chevrolet siūlė ir RS paketą, kuris suteikė tiktai išorės elementų pokyčius, kurių pastebimiausias buvo po grotelėmis paslėpti priekiniai žibintai. Tad visų Camaro gamos priešakyje tuo metu žengė RS/SS Camaro, kuris suderino stulbinančią RS išvaizdą ir SS technines savybes.

1967m. RS/SS Camaro


Paskutiniais pirmos kartos gamybos metais – 1969, Camaro išvaizda buvo šiek tiek atnaujinta. Kėbule atsirado daugiau aštresnių kampų, kas turėjo suteikti dar labiau sportiškesnį įvaizdį, pasikeitė ir žibintų dizainas.

1969m. RS/SS Camaro

 

Chevrolet Chevelle buvo didesnis ir talpesnis modelis nei Camaro ir turėjo ne mažesnį populiarumą. 1969m. Chevrolet drąsiai jį pristatinėjo kaip populiariausią vidutinio dydžio automobilį Amerikoje. Jau standartinis modeliai buvo siūlomi ne tik su 6 cilindrų, bet ir v8 5,7L small block’u. Kaip manote kokį big block’ą gavo SS? Apie 6 – 7 litrus? Ogi net 7,4L monstrą, kuris buvo siūlomas dviejų variacijų – LS5 ir LS6. LS5 turėjo 360Ag, o LS6 net 450 Ag. Bet tai tik gamintojo duomenys, o savininkų teigimų realiai galios jie turėjo dar daugiau ir su standartiniais motorais ant stendo prisukdavo 470 Ag ir 680 Nm. Neabėjoju, kad jums labai įdomios ir šio galiūno kuro sanaudos. Mišriu rėžimu vidutiniškai 33L/100km.

1970m Chevelle SS

Ant Chevelle bazės Chevrolet gamino ir lengvajį pikapą El Camino. Kad jau automobilis buvo ant Chevelle bazės, gamintojas pabandė pasiūlyti pirkėjams ir pastorojo big block’ų. Šie pikapai su dideliais galingais motorais tapo neįtikėtinai populiarūs, tad gamintojas netruko pristatyti ir El Camino SS. Galingų lengvųjų pikapų tradicija gyva ir iki šių dienų – Australijoje GM koncernas gamina galingus pikapus su 6L v8 varikliais, kurie leidžia pašarą avims vežioti neįtikėtinais greičiais. Labai reikalingas dalykas!

El Camino SS

Aštuntajame dešimtmetyje pasaulį krėte didelės naftos krizės, kurios labai iškėlė kuro kainas. Tai labai paveikė ir automobilių pramonę. Štai 1974m. pasirodęs antros kartos Ford Mustang buvo labai susitraukęs ir standartiškai turėjo apgailėtiną savo vardui 2,3L keturių cilindrų variklį. Net papildomai siūlomas didžiausias 4,9L V8 teturėjo 140 Ag. Panašus likimas ištiko ir Chevrolet modelius, tad mes laiko juostoje šokime iškarto į mūsų laikus.

 

2006 Detroito automobilių parodoje Chevrolet pristatė koncepcinį naujojo Camaro modelį. Gamintojai teigė jį kūrę remdamiesi grynai pirmosios kartos Camaro dizainu ir dvasia. Ir 2009 m. gamybos linijomis jau buvo surinkinėjamas naujasis Camaro, kuris, laimei, labai nedaug nutolo nuo neįtikėtinos išvaizdos koncepto.

2006 m. Camaro konceptas

Baziniame modelis siūlomas su v6 3,6L 312 Ag varikliu. Bet žinoma nepamirštas buvo ir Super Sport klubas. SS gavo Brembo stabdžius, pagerintas elektronines traukos kontrolės bei stabilumo sistemas. Bet koks SS be V8. Taigi gamintojas įmontavo v8 6,2L variklį. Pateikiu jums specifikacijas, kurias įdomu palyginti su pirmosios kartos Camaro SS. 426 hp (318 kW) at 5,900 rpm ir 570 N·m at 4,600 rpm. 0-100km/h per 4.9s, max greitis – 289km/h. Taip pat siūlomas ir išvaizdos RS paketas, kurį sudaro kitokie priekiniai, bei galiniai žibintai, specialus ratlankiai bei galinis spoileris. Tad ir dabar pirkėjai gali sau susikomplektuoti RS/SS kombinaciją.

Naujasis Camaro RS/SS


Na ir pabaigai iliustracija vaizduojanti 1969 m. ir 2011 m. Camaro modelius.

Posted in Automobiliai | Tagged as: ,

Komentarai uždrausti.

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos