Limo One

Šiuo įrašu pradedu seriją straipsnelių kur supažindinsiu jus su valstybės valdovų automobiliais. Pradėsiu nuo valstybės kuri turi bene plačiausią istoriją šioje srityje – JAV.

Obamos limuzinas agentų pramintas The Beast

Valstybės galvos automobilius amerikiečiai liaudyje įvardija lakoniškai – Limo One. Jungtinių valstijų prezidentai iš karietų į automobilius persėdo jau pirmajame praeito amžiaus dešimtmetyje. Bet tai tebuvo eiliniai serijiniai aukštesnės klasės automobiliai nupirkti baltųjų rūmų administracijos. Bene vienintelės specialios modifikacijos, kuriomis prezidentiniai išsiskyrė tebuvo pritaisyta ranka sukama sirena, bei pora laikiklių apsauginių ginkluotei. Na ir žinoma baltųjų rumų heraldika estetikoje. Pirmasis specialiai prezidentui sukurtas modelis atsirado F. D. Rusvelto kadencijos metu.

Sunshine Special vežiojo prezidentą Ruzvelta iki Perl Harboro atakos 1941

Automobilis turėjo įmontuotą sireną, papildomus žibintus, radio ryšio stotelę, bei ypač plačias paminas automobilio šonuose, kur galėdavo stovėti apsauginiai, prisilaikydami už specialiai tam tikslui pritvirtintų rankenėlių ant kėbulo. Bet iš esmės automobilis neturėjo jokių didesnių saugumo priemonių. Jisai netgi turėjo nuimamą stogą, kuo pats Ruzveltas dažnai megaudavosi, per daug nebijodamas gauti kulką į kaktą. Dėl to automobilis ir buvo pramintas „Sunshine Special“. Bet viskas pasikeitė po Perl Harboro atakos 1941m. Tada Prezidentas susimojo, kad reikėtų labiau susirūpinti dėl savo saugumo. Visgi padoraus šarvuočio niekas per pora dienų tau neiškeps. Bet išeitis atsirado labai paprasta – iždo departamento konfiskuotų automobilių aikštelėje stovėjo puikiai šarvuotas dar 1928tųjų Kadilakas 341A Town Sedan. Ir konfiskuotas ne iš ko kito, o iš paties Al Capone.

Al Capone kadilakas

Ir taip, dar gerai neišsiurbus visų kokaino likučių iš sėdynių, jau sekančia dieną po japonų atakos, šiuo automobiliu prezidentas važiavo į Kapitolijų sakyti kalbos ir skelbti japsams karo. Ironiškas automobilio likimas, ar gi ne?
Šis automobilis ir toliau vežiojo prezidentą iki kol Sunshine Special gavo neperšaunamus šarvus durelėse, neperšaunamas padangas, colio (2.5cm) storumo langus bei dar daugiau laikiklių pistoletams bei automatams. Visi patobulinimai padidino Sunshine svorį iki 4218kg.
Intuityvi prielaida būtų, kad nuo to laiko, jau visi prezidentų limuzinai buvo apšarvuoti savo laikais pažangiausiomis technologijomis. Deja. 1963, taigi jau praėjus jau daugiau nei 20čiai metų, J.F.K. važinėjo visiškai jokių šarvų neturinčiu Lincoln SS-100-X limuzinu. Prezidentinės ypatybės tebuvo rankenėlės bei paminos apsauginiams, radio stotelė, bei puse metro prailginta automobilio ratų baze, lyginant su tos pačios kompanijos civiliniu limuzinu. Kad nebuvo didelio reikalo stipriai šarvuoti šį modelį suprasime iš nuotraukos.

J.F.Kennedy Lincoln limuzinas

J.F.Kennedy Lincoln limuzinas

Vėlgi limuzinas nuimamu stogu. Tuomet nelieka didelės būtinybės apšarvuoti, kad ir mašinos dugną nuo minų, kai galima tiesiog įmesti granatą vidun. Durys irgi nešarvuotos. Kas gi specialiai taikysis prezidentui į kojas. Beje automobilis turėjo uždedamą stogą blogiems orams, bet šis limuzinas buvo blogai pagarsėjęs neefektyvia klimato kontrole sėdintiems gale. Žodžiu prezidentui karštą dieną bėgo devyni prakaitai, todėl dažnai ir važinėdavo be jo. O kuo pasibaigė vienas toks saulėtos dienos pasivažinėjimas Dalase, žinome visi. Po šios tragedijos, automobilis jau gavo nuolatinį neperšaunamą stogą, titaninių šarvų komplektą ir žinoma nepamirštas efektyvesnis kondicionieriaus. Dar viena įdomybė ta, kad šis Lincolnas po kiekvienos kelionės būdavo pilnai perdažomas. Ir vis ta pačia mėlyna spalva. Tik po pasikėsinimo sekantis prezidentas Johnson’as pamanė, kad taip pat atrodantis automobilis pernelyg asocijuosis su Dalaso įvykiais, ir po to jis buvo dažomas juodai.
Amerikiečiai pasimokė ir visi sekantys Limo One jau buvo pilnai šarvuot ir iš jų kažko neišskirsiu, gal tik paminėsiu 1981-ųjų pasikėsinimą į R. Reagan’ą. Pasikėsinimo metu prezidentas dar tik lipo į savąjį limuziną. Tuomet užpuolikas iššovė šešias kulkas ir nei viena nepataikė į patį prezidentą. Deja, bet ironiškai jam pasitarnavo limuzino šarvai – nuo kėbulo kulka atšoko rikošetu ir taip surado savo aukos plautį. Laimei, Reagan’as pilnai pasveiko. Tuo užpuolimo metu buvo sužeisti dar 3 žmonės, du iš kurių savo kūnais, kaip skydais uždengė prezidentą.

Pasikesinimas į Reagan'ą

Įspūdinga istorija, bet galbūt apie pasikėsinimus kada parašysiu atskirą įrašą, o dabar grįžkime prie pagrindinės temos.
Leidau sau nesigilinti į technines charakteristikas, nes iš esmės visi prezidentų limuzinai buvo varomi didžialitražių v8 variklių, kuriais važinėjo didžioji dalis amerikietiškų sedanų. Taigi varikliais Limo One nubuvo labai išskirtiniai. Šiuo klausimu bus daug įdomiau apžvelgti Sovietų Sąjungos vadovų automobilius, kuomet visa šalis važinėjo vos 1,1 -1,6 litro žiguliukais. Bet, aš katik paspoilinau būsimą įrašą ar ne?
Na ir pristatau Jums dabartinį Limo One – prezidento Obamos Cadillac’ą.

Prezidento Obamos konvojų sudaro 35-45 automobiliai, bet žinoma šis Cadillac'as - pats svarbiausias

Automobilis turi daug išoriniu panašumų su Cadillac’o sedanu STS, kas tikrai padeda GM koncernui parduoti pastaruosius. Vairuoja išsišiepę amerikiečiai – juk beveik toks kaip prezidento! Bet iš tiesų limuzinas sukurtas ant štai tokio Chevrolet Kodiak sunkvežimio bazės.

Chevrolet Kodiak

Iš šio sunkvežimio limuzinas pasiskolino pakabą, variklį, bet keletą transmisijos elementų. O visa kita be abėjo aprūpinta pažangiausiomis saugumo technologijomis. Speciali naktinio matymo sistema, sumontuota slaptoje vietoje. Goodyear kevlaru sustiprintos padangos, kuriomis galima važiuoti net ir išleistu oru. Dugnas padengtas vientisa 13cm storio plieno plokšte, kuri saugo nuo sprogimų iš apačios. Vienintelis langas kuris nusileidžia automobilyje – vairuotojo. Ir tik 8 cm. Kad vairuotojas galėtų sumokėti įvairias rinkliavas ar bendrauti su išorėje esančia apsauga. Durelėse storis, dėl jose esančių šarvo plokščių, yra net 20 cm.

Durelių storis - 20cm

Automobilis yra visiškai sandarus, siekiant apsaugoti keleivius nuo cheminiu atakų. Deguonis tiekiamas iš baliono bagažinėje. Ten pat sumontuota ir priešgaisrinės sistema. Dar bagažinėje yra kraujo saugykla, kur laikomos Obamos kraujo grupės atsargos. Automobilio priekyje visada plevėsuoja dvi vėliavėlės – JAV bei prezidento vėliavos, kurios yra apšviečiamos specialių žibintų, sumontuotų ant variklio gaubto. Tarptautinių vizitų metu prezidento vėliavą keičia užsienio šalies vėliavėlė.
Na ir galiausiai šiek tiek skaičių:
Ilgis – 5,5m
Aukštis – 1,77m
Variklis – 6,5l dyzelis
Max greitis – 60mph (~100km/h)
0-60mph – 15s
Kuro sąnaudos – 29 l/100km

 

 

Posted in Automobiliai | Tagged as:

3 Responses to Limo One

  1. Rokiškis parašė:

    Atrodo įdomiai, tik vat vienas pastebėjimas – ar tikrai kuro sąnaudos yra 29l/km, gal visgi 29l/100km?

  2. Martynas parašė:

    Cool, laukiame tesinio!

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos